Przegląd po 30 tys. km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mieszczu
    Drive
    • 2009
    • 40

    Przegląd po 30 tys. km

    Prezes52, trzeba było się poświęcić żeby szarańcza się wybiegał :diabelski_usmiech
    owoc, współczuję
  • franek4always
    Drive
    • 2008
    • 58

    #2
    Przegląd po 30 tys. km

    Witam, nieuchronnie zbliża mi się przegląd przy 30 tys. km. Co warto wymienić przy tym przebiegu, a czego nie, żeby bez sensu nie przepłacać w ASO? Czy warto zmienić olej na VW 502.00 i przejść na stały okres obsługowy co 15 tys. km?

    Komentarz

    • Lashlo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1455

      #3
      franek4always, stanowczo przejdź na wymiany co 15kkm i najlepiej zostań przy 504/507 :-)

      Komentarz

      • Nexus6
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4847
        • Volkswagen

        #4
        przejść na stały okres obsługowy co 15 tys. km

        a dobry olej VW502.00 też może być - jeśli jest dopuszczony do stosowania w Twoim silniku
        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

        Komentarz

        • D2mian
          Rider
          • 2010
          • 551
          • Toyota
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Kolega ma benzin więc norma 502 jak najbardziej może być tyle że co 15tys km
          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

          Smarowanie zapewnia

          Komentarz

          • Lashlo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1455

            #6
            D2mian, wiem, ale chyba LL to będzie 504/507. Ja tak robię, leję LL a wymieniam co 15kkm-ot tak dla zdrowotności ;-)

            Komentarz

            • D2mian
              Rider
              • 2010
              • 551
              • Toyota
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Lashlo, nie ma sensu przepłacać ani w przypadku benzyny ani w przypadku klekota. Ja bym lał 502 (jeśli dla tego silnia jest taki dopuszczony) ale zmiany robił 12-15 tys km
              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

              Smarowanie zapewnia

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Moze skonczy juz o oleju :?: :?
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Lashlo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1455

                  #9
                  Maicroft, jeśli to do mnie, to obiecuję wstrzymać się z oceną wszelkiego rodzaju płynów, wykorzystywanych w naszych autach ;-)

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Nic personalnie. Ogolnie do wszytkich. Watek o olejach jest, wiec tu skupmy sie na odpowiedzi na pytanie.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • franek4always
                      Drive
                      • 2008
                      • 58

                      #11
                      Dzięki za odpowiedzi, czyli mamy już:

                      1.Olej + filtr (zmiana na VW502.00 i wymiana co 15 tys. km).
                      2.Filtr powietrza?
                      3.Filtr paliwa?
                      4.Filtr kabinowy?
                      5.Płyn hamulcowy?

                      coś jeszcze?

                      Może ktoś miał taki przegląd i mógłby się podzielić informacją.

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Podajesz informacje o przegladzie po 30kkm, ale nie podajesz podstawowych parametrow.

                        Czy przeglad po 15kkm byl robiony, wniosku ze nie. Czy to pierwszy przeglad. Ile ma auto, bo 30kkm to przebieg ktory mozna robic nie caly miesiac, a mozna robic 4 lata.

                        Filtr powietrza wymieniam zawsze z olejem. Kabinowy co roku, wiec raczej przeklada sie to na olejowy. Paliwa mozna, ale nie trzeba.

                        Plyn hamulcowy jest zalecenie o wymianie co 2 lata. Ale to przy jezdzie malo intensywnej mozna wydluzyc do 5 lat moim zdaniem.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • franek4always
                          Drive
                          • 2008
                          • 58

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Podajesz informacje o przegladzie po 30kkm, ale nie podajesz podstawowych parametrow.
                          Pierwszy serwis, 2 lata

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            No to powyzej masz odpowiedz.

                            Olej+filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy weglowy i bedzie dobrze

                            Klocki hamulcowe po takim przebiegu powinny dawac jeszcze rade.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez franek4always
                              Pierwszy serwis, 2 lata
                              to dodatkowo - koniecznie płyn hamulcowy
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                PAOLO ESCO, Ile tak naprawde osob go wymienia ?? Wymieniaja jak robia w ASO bo taka jest procedura. Reszta wymienia po duzo dluzszym czasie :wink:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • D2mian
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 551
                                  • Toyota
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Maicroft, co nie znaczy że to dobry pomysł. Wiadomo że higroskopijność płynu hamulcowego nie działa w systemie 0,1 ale należy go wymieniać co 2 lata.
                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                  Smarowanie zapewnia

                                  Komentarz

                                  • Maly745
                                    Elegance
                                    • 2014
                                    • 773
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Masz ustawiony fabrycznie longlife i nic nie zmieniaj, kup dobry olej i filtry i to wszystko co po 30 tyś masz do zrobienia. Filtr paliwa i świece po 60tyś, płyn hamulcowy też odpuść na razie.
                                    Skoda Octavia II FL
                                    Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                    https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                    Komentarz

                                    • D2mian
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 551
                                      • Toyota
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Maly745, nie zgodzę się z kolegą. LL to dość marny pomysł.
                                      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                      Smarowanie zapewnia

                                      Komentarz

                                      • Maly745
                                        Elegance
                                        • 2014
                                        • 773
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Ilu użytkowników tyle opinii, skoro skoda zaleca do tego silnika LL to czemu mam to zmieniać?Tym bardziej że komputer i tak wylicza czas do zmiany, co innego stały co 30tyś lub 2 lata, ale zmienny jak najbardziej zalecany. Czyli Twoim zdaniem firmy produkujące oleje też oszukują i sprzedają olej zwykły jako LL?
                                        Skoda Octavia II FL
                                        Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                        https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Reszta wymienia po duzo dluzszym czasie
                                          ja kupowałem moją O1 1,9 AXR w styczniu. Dokładnie 2 latach potem ruszam rano , w zimie do pracy a pedał hamulca przy hamowaniu wpada w podłogę ... dobrze, że nie miałem na krzyżówce rano przed sobą auta :shock: (szybko "podeptałem w pedał hamulca" i jakoś zaskoczył ufff) ... momentalnie płyn zmieniłem, nigdy więcej tego objawu już nie miałem... :roll: Dlatego akurat ja systematycznej wymiany płynu hamulcowego przestrzegam. Koszt nie jest duży a o własną należny zadbać :wink:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • D2mian
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 551
                                            • Toyota
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Maly745, ja tu nikomu oszustwa nie zarzucam, nie wiem gdzie to wyczytałeś...
                                            To raczej kwestia warunków pracy i okresu czasu między zmianami. Dodając do tego coraz bardziej wysilone silniki i czułe na jakość "płynów" ja bym po prostu nie ryzykował.
                                            Ale na szczęście żyjemy w wolnym kraju i każdy robi jak chce...naprawia silnik też za własne pieniądze :diabelski_usmiech

                                            [ Dodano: Nie 09 Lis, 14 19:46 ]
                                            PAOLO ESCO, o własne cztery literki oczywiście że trzeba dbać, najgorsze jak uszkodzimy kogoś. I co wtedy powiem "że oszczędzałem na wymianie płynu za 60zł... :roll: "

                                            Dlatego popieram Cię w 100%, zmieniać co 2 lata i kropka!
                                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                            Smarowanie zapewnia

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Maly745
                                              Masz ustawiony fabrycznie longlife i nic nie zmieniaj
                                              --->
                                              Zamieszczone przez D2mian
                                              LL to dość marny pomysł.
                                              dokładnie też tak uważam, zwłaszcza do takiego silnika jak 1.6 MPI BSE gdzie "eco" olej to można lać do silnika z DPF-em a nie do starego MPI, który na pewno będzie lepiej chroniony/smarowany na oleju typu 0W40, 5W40 (to są najbardziej odpowiednie lepkości dla tego silnika) z VW 502.00 i MB229.5 niż na oleju o niskiej lepkości 5W30 VW 504.00 dodatkowo z obniżonym TBN jak już olej o niskiej lepkości to to olej z SAE 0W30 i VW 502.00; MB 229.5 ( warto zwrócić uwagę na to, że olej z SAE 0W40 ma wyższą lepkość ! niż 5W30 o czym bardzo dużo osób zapomina/nie wie że jednocześnie jest bardziej płynny i lepiej pompowalny i ma lepszą/niższą lepkość strukturalną CCS w ujemnych temperaturach niż olej 5W/30) itd... ale to nie wątek o oleju do benzyny :wink:
                                              Zamieszczone przez Maly745
                                              skoda zaleca do tego silnika LL to czemu mam to zmieniać?
                                              jak wyżej... to Twój wybór i Twój silnik.
                                              Chyba że wybierzesz opcję taką jak Lashlo i zalejesz 5W30 z VW 504.00 ale zmieniaj olej max co 15 tys km chyba, że komp wskaże szybszą wymianę, co też jest możliwe.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Maly745
                                                Elegance
                                                • 2014
                                                • 773
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                MPI to nie TSI czy inny turbo doładowany
                                                Skoda Octavia II FL
                                                Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                                https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                                Komentarz

                                                • D2mian
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 551
                                                  • Toyota
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Maly745, To ja powiem po twojemu, jak ktoś konstruował silnik MPi to o LL nikt nawet nie słyszał.
                                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                  Smarowanie zapewnia

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...